Ο όρος της αποσύνθεσης ορίζει επί της ουσίας την σήψη, καθώς και την διάσπαση πραγμάτων και εννοιών στα απλούστερα, ή ακόμη και στα θεμελιώδη τους συστατικά. Με την αναλυτικότερη ανάλυση του όρου και της έννοιας αυτής θα ασχοληθούμε σε επόμενη ανάρτηση, τόσο από σημασιολογικής, λεκτικής, αλλά και φιλοσοφικής πλευράς. Προς το παρόν, η "μυρωδιά" από την βιοτική πια αποσύνθεση των θεσμών και των πραγμάτων που αναδύεται συνεχώς και καθημερινά στις ζωές μας, νομίζω πως πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη.
Οι μελλοντικές αναρτήσεις μου θα αφορούν πράγματα, πρόσωπα, σύμβολα, έννοιες και θεσμούς, τα οποία αφενός χρήζουν "αποσυνθετικής ανάλυσης" και στοχασμού για την ουσιαστικότερη κατανόηση τους, αφετέρου χρήζουν την άμεση κατάδειξη τους όσον αφορά το επίπεδο στο οποίο τα κατατρώγει πια η αποσύνθεση.
Για παράδειγμα, από εχθές και μέχρι αύριο θα φιλοξενείται στην χώρα μας ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, και ακόμα πιο συγκεκριμένα στην πόλη μου, στην Καβάλα. Όλα καλά μέχρι εδώ, ή τουλάχιστον φαινομενικά.
Ο ρόλος αυτού του πνευματικού ηγέτη (έτσι προβλέπεται άλλωστε να τον χαρακτηρίζουμε) είναι καθ'όλα συμβολικός. Η συμβολική του φύση λοιπόν θα έπρεπε να είναι σεβαστή από το ευρύ χριστιανικό κοινό όχι μόνο ανά την Ελλάδα, αλλά και ανά τον ορθόδοξο χριστιανικό κόσμο στην υφήλιο. Και όμως, κάτι φαίνεται πως δεν πηγαίνει και "πολύ καλά"....
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο τοπικός τύπος της Καβάλας έχει γράψει (με εύλογο παράπονο και προβληματισμό) για την ελάχιστη προσέλευση κόσμου για την υποδοχή του στην πόλη. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η διαμονή του στην πόλη προϋποθέτει σουίτα εντός της πόλεως, σε ακριβό ξενοδοχείο, και προβλέπονται αρκετά gourmet γεύματα που κοστολογούνται περί τα 3000 ευρώ το κάθε ένα. Δεν συμπεριλαμβάνω στο κείμενο μου ΚΑΝ το μενού το οποίο έχει επιλεχθεί από τους αρμόδιους πολιτικούς φορείς για τον Παναγιότατο, διότι δεν αποτελεί μονάχα σφοδρή πρόκληση αλλά σίγουρα θα προκαλέσει και σοβαρά αισθήματα "αμηχανίας" σε όσους το διαβάσουν, επειδή τα περισσότερα "gourmet" αυτά πιάτα, καθώς και τα συστατικά τους μας είναι παντελώς άγνωστα!
Κάποιος θα πει πως είναι δικό μας πρόβλημα εάν δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να τρώμε gourmet πιάτα, ή το να μην γνωρίζουμε γύρω από αυτά κάποια πράγματα. Αυτή είναι η κλασική "νεοελληνική" και κλασική σκέψη. Επίσης μπορεί να ειπωθεί πως, τι μας ενδιαφέρει το τι θα φάει και το πως, το σημαντικό είναι πως ευρίσκεται εδώ και ότι δεν χρειάζεται πια να ψάχνουμε "ψήλους εις τα άχυρα".
Αφενός θα συμφωνήσω. Αφετέρου, τέτοιες "προτιμήσεις" είναι πέρα για πέρα προκλητικές, και μάλιστα σε μια πόλη όπου η ανεργία καλπάζει ανεξέλεγκτα, ενώ έχει χτυπήσει το καθαρότερο κόκκινο της φωτιάς που μπορεί να αντικρίσει το ανθρώπινο μάτι. Μιλάμε για έναν υπερχρεωμένο δήμο με χιλιάδες άνεργους πολίτες, απλήρωτους εργάτες και όλα τα συναφή τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ συμβαίνουν παντού. Το καθολικό τριτοκοσμικό κλίμα με "ευρωπαϊκές" βιτρίνες και προδιαγραφές ζει και βασιλεύει άλλωστε σε ολόκληρη την πατρίδα μας. Δεν θα έπρεπε λοιπόν αυτός ο άνθρωπος να απορρίψει αυτές τις "τιμητικές" προτιμήσεις εφόσον γνωρίζει πολύ καλά όλα όσα διαδραματίζονται στην χώρα μας; Δεν θα έπρεπε σαν πνευματικός ηγέτης ορθοδόξων χριστιανών να προτιμήσει λιτά και απλά πράγματα τόσο για την διαμονή του όσο και για την διατροφή του στην πόλη μας, ακολουθώντας τις Αγιορείτικες διατροφικές γραμμές αλλά και την Αγιορείτικη νοοτροπία; Δεν θα έπρεπε οι κινήσεις αλλά και το έργο του να τείνουν ασυμπτωτικά με αυτό του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού; Αλλά απ'ότι φαίνεται εκείνος Τον έχει ξεχάσει περισσότερο από εμάς, παραμένει αμέτοχος σε καίρια θρησκευτικά ζητήματα που ταλαιπωρούν την χώρα μας (όπως αυτό με την κάρτα του πολίτη), και μας "θυμάται" όταν έχει πια διάθεση για διακοπές, και όταν δικοί μας ανεγκέφαλοι πολιτικοί θέλουν να το παίξουν "μούρες" και κουβαρντάδες ΠΑΛΙ με δανεικά λεφτά.
Ο κ.κ. Βαρθολομαίος, είναι Τούρκος υπήκοος για όσους δεν γνωρίζουν. Επίσης ήταν και υπολοχαγός στον Τουρκικό στρατό. Καταλαβαίνουμε πως η θέση του στο Πατριαρχείο είναι ΚΑΙΡΙΑ (για τους Τούρκους) επειδή έτσι καταφέρνουν με εντελώς αναίμακτο και διπλωματικό τρόπο να ελέγχουν πνευματικά και θρησκευτικά το μεγάλο τους αιώνιο "αγκάθι", την Ελλάδα. Μιλάμε λοιπόν λίαν επιεικώς, για έναν έμμεσο καταλυτικό παράγοντα που μπορεί να επηρεάζει το hot spot ενός τόσο ιδιόρρυθμου και ατίθασου λαού, του Ελληνικού. Και το "hot spot" αυτό ήταν είναι και θα είναι πάντα η Θρησκεία του. Ο εν λόγω κύριος, μια χαρά υπονομεύει όχι μόνο την ουσία του έργου του αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό. Ένας σωστός, άξιος και πραγματικός πνευματικός ηγέτης είναι πάντοτε δίπλα στο λαό του σε όλα του τα δύσκολα, και δεν τον επισκέπτεται αραιά και που με ταξιδάκια αναψυχής, απολαμβάνοντας παράλληλα την φιλοξενία και όλα του τα προνόμια στην γειτονική εχθρική χώρα.
Σήμερα είναι ημέρα Μνήμης για την Γενοκτονία των αδικοχαμένων μας Ποντίων. Δεν έχω μάθει ακόμη τι έχει δηλώσει και αν μπήκε ΚΑΝ στον κόπο. Όμως έχει προκαλέσει οικτρά στο παρελθόν, με χαρακτηριστικές και ουσιαστικές για το ποιόν του δηλώσεις την ημέρα Μνήμης της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ακολουθεί και σχετικό video, όπου και τα υπόλοιπα λόγια περιττεύουν.
Κλείνοντας, δεν έχω προσωπικό πρόβλημα ή θέμα με τον άνθρωπο. Νομίζω πως ο καθένας στον κόσμο θα πουλούσε την ψυχή του στον διάβολο για να απολαμβάνει εφόρου ζωής δύναμη, πλούτο, χρήμα και όλα τα συναφή. Και λέω ο καθένας από όλους αυτούς τους δήθεν ηγέτες... Τα έχω όμως με όλους αυτούς που συνεχίζουν και παίζουνε μαζί του το θέατρο του παραλόγου, τους πολιτικούς. Τα έχω επίσης και με όλους αυτούς που δεν λένε να καταλάβουν τα αυτονόητα, αλλά και με όλους αυτούς που έχουνε χάσει την πίστη τους εξαιτίας κάποιον ανθρώπων, που αργά η γρήγορα θα τους τιμήσει η διαδικασία την οποία περίτεχνα προκάλεσαν σε βάρος μας, απολαμβάνοντας την... Την ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ.
Τα λέμε, Ստելիոս.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου